Vitutustakuu

evhuoltaa taloyhtiön sähkökeskukset

522,00  sis. alv 24%

Tai

Tulosta tarjous

Suriseeko sähkökeskus? Vaivaavatko varokkeet?

Sähkökeskus nähdään useimmiten vain pakollisena, mutta rumana, harmaana laatikkona asunnon seinällä,
jos sitä edes tulee ylipäätään ajatelleeksi vuosien varrella.
Me olemme kuitenkin vikakeikoillamme todistaneet satoja kertoja,
kuinka tuo unohdettu laatikko täysin yllättäen ja kutsumatta porautuu arjen tai pyhän keskipisteeksi.
Eikä se ole kivaa, kun arjen keskipisteenä onkin esimerkiksi makuuhuoneen seinän takaa kuuluva surina, joka vie pahimmillaan yöunet.
Jokainen isännöitsijä tietääkin, että silloin ei sähköpostissa huutomerkkejä säästellä ja vastaanotettavassa puhelussa saa painella äänenvoimakkuutta monta pykälää alas päin.

Jos hallituksen jäsenet kävisivät taloyhtiön kirjanpitoa vuosien varrelta tarkasti läpi, niin väitän,
että etenkin vanhemmissa taloyhtiöissä moni järkyttyisi siitä,
miten monesti sähköliikkeelle on mennyt satasia jonkun pienen osan vaihdosta tai asian korjaamisesta.
Eihän siinä mitään, pienet vikakeikat ovat ymmärrettävästi kalliita verrattuna isompiin kokonaisuuksiin,
kun pitää järjestellä keikkoja ja matkustaa kohteisiin yms. pikkujuttujen vuoksi.
Suurin järkytys tulisi siitä, että täsmälleen sama homma on tultu tekemään toiseen asuntoon parin kuukauden tai pahimmillaan jopa parin päivän päästä edellisestä!

 

Sähkökeskuksen huolto säästää rahaa
ja ehkäisee (ikävät) yllätykset

Me lupaamme poistaa yllättävät kulut ja ikävät yllätykset ainakin viideksi ja mahdollisesti jopa kymmeneksi vuodeksi kerralla.

1. Ensin suoritamme tarkastuksen ja huollon kootusti kaikkiin taloyhtiönne sähkökeskuksiin. (evhuoltaa taloyhtiön sähkökeskukset)

2. Huollon ja tarkastuksen jälkeen annamme teille raportin lisäksi erillisen tarjouksen toimenpiteistä niille keskusten osille/komponenteille, jotka todennäköisesti tuottaisivat ongelmia lähivuosina.

VitutustakuuTM takaa, että emme aiheuta ongelmia, vaan ratkomme niitä.

 

Mitä sähkökeskusten huolto ja tarkastus sisältää?

Taloyhtiön yhteistet jako- ja kiinteistökeskukset sekä asuntojen ryhmäkeskukset
  • Dokumentoidaan valokuvin ennen ja jälkeen
  • Johtimien ja kojeiden kunnon aistinvarainen tarkastus, onko tummumia ja hapertumia
  • Tarkistetaan liitosten kireys kiristämällä ne tarvittaessa sopivaan momenttiin
  • Poistetaan pölyt imuroimalla
  • Eristetään mahdolliset päättelemättömät johtimet
  • Korjataan pienet ja  satunnaiset puutteet kosketussuojauksessa, kuten:
    • Laitetaan sormisuojat tyhjiin DIN-aukkoihin
    • Asennetaan tulppavarokekannet puuttuvien tai rikkinäisten tilalle
    • Asennetaan puuttuvat kansiruuvit
    • Paikataan poistettujen kojeiden jäljiltä jääneet aukot kannessa
  • Tarkastetaan dokumenttien olemmasaolo tai puuttuminen
  • Tarkastetaan varokemerkintöjen olemassaolo ja arvioidaan niiden paikkansa pitävyys
  • Mitataan vikavirtasuojien laukeamisvirrat
Taloyhtiön pääkeskus sekä mahdolliset monimittarikeskukset
  • Kuten edellä, mutta lisäksi:
  • Tarkastetaan maadoitusten ja potentiaalintasauksen tila ja mahdolliset puutteet
  • Tarkastetaan käytön ja huollon kannalta oleellisten piirustusten löytyminen, kuten nousujohtokaavio ja pääkaaviot
  • Yli 1000 A keskuksilla tarkastetaan työmaadoitusvälineiden löytyminen
  • Pääkeskuksella sekä monimittarikeskuksilla on kohtia, joista emme saa katkaistua jännitettä sähköliittymän rajapinnan tai verkkoyhtiön
    mittarien sijoituksen vuoksi. Niiden liitokset arvioidaan silmämääräisesti.

 

Miten tilata ja miten hinnoittelu toimii?

Tilauksen pystyy tekemään tällä sivulla. Sivu laskee hinnan, kun syötät taloyhtiösi asuntojen määrän.
Perushintaan on hinnoiteltu se työ, joka pienimmänkin taloyhtiön pää-ja kiinteistökeskuksen tarkastamiseen sekä projektin järjestelyihin menee.
Asuntokohtaisessa hinnassa otetaan siis huomioon myös se, että asuntojen määrän kasvaessa lisääntyy myös taloyhtiön yhteisten keskusten koko ja/tai määrä.
Tästä syystä hinnoittelu on voimassa vain, kun tilaus tehdään koskemaan kaikkia taloyhtiön asuntoja.
Täytettyäsi asuntojen lukumäärän voit myös ”Tilaa nyt” napin alapuolelta tulostaa itsellesi tarjouksen, vaikkapa yhtiökokoukseen vietäväksi.
Tarjous on voimassa aina yhden kuukauden tulostushetkestä (aikaleima näkyy kunkin sivun oikeassa alalaidassa).

Tilauksen jälkeen työnjohtajamme ottaa kahden arkipäivän kuluessa yhteyttä aikataulusta sopimiseksi.
Keskustelun perusteella laadimme aikataulun sekä tiedotetteet, jotka jaamme asuntoihin 1-2 viikkoa ennen töiden aloitusta.

 

Mitkä asiat kuuluvat tilaajan vastuulle ja mitä riskejä tilauksessa on?

Taloyhtiön yhteiset keskukset:

  • Taloyhtiön yhteisille sähkökeskuksille on oltava vapaa kulku. Me emme raivaa maalipurkkeja, ruohonleikkureita tms. päästäksemme keskuksille
  • Pää- ja kiinteistökeskusten edessä on oltava sähköturvallisuusmääräysten mukaan 80 cm vapaata tilaa huoltotoimia varten ja sen järjestäminen on taloyhtiön vastuulla.
  • Jos edellä mainitut eivät toteudu (dokumentoimme tilanteen valokuvin), niin jätämme ko. keskukset tarkastamatta. Hintaa ei hyvitetä.

 

Asuntojen ryhmäkeskukset:

  • Asunnon ryhmäkeskukselle tulee olla vapaa pääsy. Joskus sellaisten eteen on jopa rakennettu kiinteä kaappi. Sellaisia emme pura.
  • Asuntoihin tulee olla vapaa kulku sovittuna ja tiedotettuna ajankohtana ja mikäli asunnossa on kotieläimiä,
    tulee ne olla sijoitettu tai kytketty siten, että ne eivät pääse asunnon sähkökeskuksen luo.
  • Mikäli asuntoon ei sovittuna päivänä päästä (ovi takalukossa, lemmikki heti asunnon oven takana tms),
    niin ko. asunnon osalta toimenpide jätetään tekemättä ja hintaa ei hyvitetä.
    (Anteeksi näin jyrkältä tuntuva ehto, mutta kokemus on osoittanut, että ilman tätä ehtoa lähes jokaisessa taloyhtiössä on yksi tai kaksi asuntoa,
    joissa jopa Kauniiden ja Rohkeiden uusintajakson ajankohta voi olla syy estää sähköasentajan töihin tulo samalla kerralla, kun muutkin asunnot ovat työn alla)

Muut huomiot:

  • Katkaisemme mm. asunnosta sähköt tarkastuksen ajaksi. Joidenkin laitteiden kellot voivat nollautua sähkökatkon aikana.
    Sähkökatko on niin lyhyt, että se ei vaikuta esim. jääkaapin tai pakastimen sisältöön.

 

VitutustakuuTM

Koti on melkein kaikille maailman tärkein paikka ja kun kyse on toisen kotiin menemisestä pitäisi olla erityisen siisti, hienotunteinen ja täsmällinen.
Varmaan kaikki tietävät, että läheskään aina näin ei kuitenkaan ole ja siksi on ihan ymmärrettävää, jos joku ei uskoisi, kun me väitämme sitä olevamme.

Pettymykset ja ikävät asiat vyöryvät asunnoista hyökyaallon tavalla tämän tilaajan niskaan, jos asukkaat kokevat, että heidän kodissa ei toimita arvokkaasti.

Siksi työn tilaajalla on oikeus lunastaa VitutustakuuTM  jos toimintamme aiheuttaa sanoinkuvaamattoman vitutuksen.

Se tarkoittaa, että emme veloita palvelusta euroakaan.

Takuun ehdot:

  • Vitutus ei saa aiheutua yllä mainituista taloyhtiön vastuista.
  • Vitutustakuun voi lunastaa vain sama henkilö, joka on tilannut työn
  • Ennen vitutustakuun lunastusta työnjohtajallemme on annettava mahdollisuus tulla kuulluksi.
    (Kuulluksi tulemisen jälkeen toki tilaaja yksin päättää takuun lunastamisesta. Me emme ala väittelemään)

Takuun lunastamisen jälkeen me saamme oikeuden julkaista mm. markkinointiviestinnässämme kuka takuun lunasti ja mistä syystä.

Hyvä ja asiallinen esimerkki takuun lunastamisesta olisi esimerkiksi se,
että sähköasentajat olisivat kulkeneet asunnoissa kuraiset kengät jalassa ja asunnoissa olisi kauhea sotku. Aika tutun kuuloista vai mitä?

 

Mitä hyötyä sähkökeskusten huollosta on?

  • Ikävät yllätykset vähenevät
  • Korjauskustannukset pienenevät
  • Sähköturvallisuus paranee
  • Mahdollisuus korjauttaa asioita kootusti ja valitsemanasi aikana eikä pakon edessä
  • Raportin keskusten kunnosta ja huollosta esimerkiksi vakuutusyhtiölle toimitettavaksi
  • Pelkkään kuntotarkastukseen verrattuna monia puutteita korjataan jo samalla käynnillä.